مسئول ستاد و مركز خدمات سرمايه گزاري استان:

حمايت، تسهيل و تسريع امور سرمايه گزاري خارجي، هدف اصلي ماست

مسئول ستاد و مركز خدمات سرمايه گزاري استان يزد گفت: حمايت، تسهيل و تسريع در امور سرمايه گزاري خارجي، هدف اصلي اين ستاد و مركز است.

"مهدي مهديار"روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومي استانداري يزد، با بيان اينكه  بستر سازي و فرهنگ سازي در راستاي جذب منابع مالي خارجي يكي ديگر از اهداف تاسيس مركز خدمات سرمايه گزاري استان يزد اظهار داشت: مديران دولتي و همچنين اصحاب صنعت داخلي با در نظر داشتن محدوديت منابع داخلي ،بايد رويكرد خود را به سمت جذب منابع مالي خارجي تغييردهند.

وي همچنين كاهش بوروكراسي اداري در صدور مجوزهاي مورد نياز سرمايه گزاران،حسن اجراي تصميمات اتخاذ شده در خصوص سرمايه گزاري خارجي از طريق هماهنگي بين دستگاه ها  و ايجاد كانون واحد براي مراجعه متقاضيان سرمايه گزاري خارجي را در زمره اهداف ديگر تاسيس اين مركز برشمرد.

 مسئول ستاد و مركز خدمات سرمايه گزاري استان يزد افزود: وظايف  قبل از اخذ مجوز سرمايه گزاري از قبيل اطلاع رساني ، مشاوره به سرمايه گزاران خارجي و...، اقدامات بعد از اخذ مجوز همچون هماهنگيهاي لازم در خصوص ورود و به كار گيري منابع خارجي ، پيگيري مشكلات متقاضيان و... و همچنين برخي از امور اجرائي و محتوائي، وظايف عمده اي هستندكه از سوي قانونگذار براي اين مراكز در استانها مشخص شده است.

مهديار درخصوص  عبارت "برخي از امور اجرائي و محتوايي" اينگونه توضيح داد: در اين قسمت مركز موظف است فرصتهاي سرمايه گزاري استان را شناسايي و مدون كرده و هماهنگيهاي لازم در خصوص مطالعات فني و اقتصادي اين طرح ها طبق فرمت سازمان سرمايه گزاري و كمكهاي فني و اقتصادي كشور را به عمل آورده و در دسترس عموم به ويژه سرمايه گزاران خارجي و ايرانيان مقيم خارج از كشور قرار دهد.

وي  در ادامه اين گفت وگو، گريزي به همايش بين المللي فرصتهاي سرمايه گذاري استان يزد زد و از برگزاري اين همايش در اسفندماه سال جاري خبر داد.

مسئول ستاد و مركز خدمات سرمايه گزاري استان يزد، گفت: كميته ها و كارگروه هاي مربوط در بخشهاي صنعت و معدن،انرژي،كشاورزي،صنايع تبديلي، امور زيربنائي توسعه شهري،گردشگري و خدمات تشكيل شده اند.

مهديار خاطرنشان ساخت: دستگاه هاي عضو  اين كارگروه ها موظف، به تهيه طرحهاي كلان استان با نگاه جامع به اسناد بالادستي استان و پتانسيلها و مزيتهاي استان شده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا